۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

ما هم به آزادی باور داریم ، ما را هم محاکمه کنید…

جنبش سبز در دادگاه نمایشی پنج شنبه حاضر خواهد بود

دادگاهی برگزار شده است که نه تنها حذف کل جریان اصلاح طلبی ایران را به بهانه خنده دار انقلاب مخملی هدف قرار داده، که ظاهرا طراحان آن سودای تسویه حسابی بزرگ با همه آن کسانی را در سر می پرورانند که خود بهتر از هرکسی میدانند با حذف ایشان ، انقلاب راستین سال پنجاه و هفت ، تمام – و تمام – هویت خود را از دست خواهد داد. هویتی که "آزادی" وجه اصلی و فلسفه اصلی پیدایش ، تکوین و پیروزی آن بود.

آنچه که در دادگاه نخست گذشت نه هویت اصیل ، ریشه دار و بالنده جریان اصلاح طلبی ایران را مورد تخدیش قرارداد و نه توانست خدشه ای به چهره های شاخص این جریان، به عنوان فرزندان راستین انقلاب آزادی محور سال پنجاه و هفت وارد کند. ما حصل این نمایش خنده دار و صد البته تاسف آور، هشداری بود به همه جریانات خارج از از اردوگاه اصلاح طلبی ، در مورد سرنوشتی که ابراز وجود در مقابل تمامیت خواهان متکی به قدرت اسلحه به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام رسانه های وابسته به جریان اقتدار گرا، فاز بعدی این کمدی سیاه قرار است روز پنج شنبه و به گفته مقامات قضایی به صورت علنی برگزار شود.

اعلام برگزاری علنی این دادگاه – اگر همانند کلیت آن صرفا نمایشی دیگر در جهت تحمیق افکار عمومی نباشد – لوازم و بایست هایی دارد که طراحان و مجریان این دادگاه را در معرض آزمونی جدی قرار خواهد داد .

اگر این دادگاه قرار است دوستان ما را به جرم اعتقادات و رفتار هایی که ما از آنان سراغ داریم و نه آنچه که تحت فشارهای آشکار و پنهان دوران زندان ، مجبور به واگویی آن شده اند، محاکمه کند، ما نیز خود را در جرم ناکرده آنان شریک می دانیم و حق داریم نه صرفا به عنوان تماشاگر این نمایش شوم ، که به اتهام آزادی خواهی و به جرم مطالبه آرمان های امام راحل(ره) و شعار های اصلی انقلاب ، در جایگاه متهمین این بیدادگاه ، کنار برادرانمان بنشینیم و خود را در این افتخار شریک بدانیم.

ما مثل همه آنهایی فکر می کنیم که وارثان اصیل این انقلابند و شما همه قدرتتان را به کار بسته اید تا حق آنها را از ایشان بستانید. ما حق داریم اگر لباس خاکستری رنگ زندان ، تاوان تلاش برای تجری رای ملت است، آن را بر تن خویش ببینیم و به آن ببالیم.

اگر خیالتان راحت است از موفقیت آمیز بودن سناریویی که جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده، ما هم به جمهوری اسلامی، "نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم" اعتقاد داریم و ظاهرا همین دلیل برایتان کافی است تا ما هم کنار پر افتخار ترین فرزندان انقلاب بنشینیم و کیفرخواست خنده دارتان را گوش کنیم.

برگزاری علنی دادگاه ، معنی دارد . یعنی ما حق داریم آنجا باشیم و ببینیم در نظامی که میراث خون هزاران شهید و ثمره خون دل خوردن های امام راحل (ره) است ، چه بر سر ریشه دارترین فرزندان انقلاب می آید.

ما روز پنج شنبه به دادگاه علنی شما می آییم چون ما هم مثل نبوی و میردامادی و تاج زاده و ابطحی و امین زاده و عرب سرخی و رمضانزاده و طبا طبایی و شریعتی و همه آنها که افتخار در زندان شما بودن را دارند، باور داریم که "آزادی" آرمان انقلاب بود.

ما پنج شنبه به بیدادگاه علنی شما می آییم . چون ما هم به آزادی فکر می کنیم و این روزها این جرم سنگینی است...